60 аспекта за композиция - Галина Борисова
1.Абстракция - това което поне двама човека от едно общество са съгласни с неговото значение
2.Подходящ - колко прецизно и в каква пропорция на цялото е идеята и конструкцията на други инкорпорирани неща в продукта
3.Баланс - как качеството и другите важни съставни аспекти си партнират, отвътре и отвън на системата
4.Дишане - къде е редуването между напрежението и отпускането, вдишването и издишването
5.Център - в кои места, случки и идеи вниманието се връща към центъра
6.Съгласуване - как елементите въвличат основните физически и съзнателни връзки едни с други
7.Сътрудничество - ако има повече от един човек или елемент, как те си сътрудничат
8.Цвят - какви тонове, спектрални тонове основните комбинации създават, събуждат или провокират
9.Общество- каква част от хора са въвлечени и как разбират работата
10.Контекст - какви са обстоятелствата около създаването и възприемането на работата
11.Контраст - колко различно е едно нещо от друго
12.Контрол - колко стегнато може един резултат да е предопределен
13.Продължителност- как това се придвижва от идея до друга идея, от едно място на друго, от началото до края
14.Определение - означаването, описването и интерпретирането на дадена идея, действие, постъпка
15.Осъждане - до какво се отнасят отсъствията или съмненията на колебанието, и каква роля тази игра оказва на възможността за вдъхновение
16.Определение - как разграничаваме от всичко друго и ясно се изразяваме
17.Детайли- как изпъкват фини детайли и колко важни са за цялото
18.Гъстота, плътност - как много елементи се представят едновременно или приблизително близко в съответната област или в зададеното време
19.Развитие - какви промени във времето и пространството се появяват и как оказват ефект и се съгласуват
20.Разнообразие - каква степен на разнообразие се представя сред компонентите и какъв ефект това произвежда
21.Продължителност- как се съдържа времето от началото до края във всяка част и в цялото
22.Емоции - какви човешки чувства могат да се намерят в продукта или възприемат, колко важни са те за останалите съставни части
23.Наблягане - кои аспекти наблягат нашето внимание и как се постига това
24.Очаквания - дали основното положение се предсказва или влияе продължително на създателя или възприемателя
25.Фамилиарност - колко важно е да се въвлече или поддържа позната ситуация, идея, среда, или чувства
26.Функции - каква роля играе тази творба в света, и каква роля всеки от компонентите играе за продукта или за цялото
27.Честота - колко бързо и колко често случката в материала се появява
28.Откровеност - кое е дадено свободно
29.Жестове - как са организирани движенията в материала и каква форма или качество описват тези движения
30.Хумор - как фактори като усмихване, изненади, лекота , или наслада допринасят за работата
31.Имитация - до каква степен вътрешните елементи искат да изложат подобност сред самите тях, и до каква степен те излагат подобност сред външните модели
32.Хибридация - има ли някакво несъзнателно или съзнателно смесване на формите
33.Вдъхновение - как тази работа създава мотивираща енергия
34.Намерение - какви желания или резултат мотивират решението което определя натурата на процеса
35.Интуиция- какъв процент на творбата възниква спонтанно без логическо обяснение , и как този компонент в композицията си взаимодейства с интелектуалните компоненти
36.Интерпретация - как историята, личното мнение, емоциите, или уменията влияят на трансмисията, и се възприемат от оригиналното намерение или послание
37.Език - какви конвенции, правила, методи на организацията, или език разграничават тази комуникация от останалите, и кой разбира това
38.Ръководство- кой прави решенията
39.Лимит - какви ограничения помагат за фокусиране на изразяването
40.Логика - какви интелектуални парадигми или концептуални карти определят основата на взимането на решения
41.Спомени - каква е възможността за складиране, етикет, или изтриват близко или далечно минало и влияят за творбата или възприемането
42.Мистерия - до каква степен се отнася направеното към незнанието, колко съзнаването или не съзнаването на не познанието играят за концепцията и изпълнението, и колко е необходимо познанието или не познаването за оценяването
43.Митология - каква роля играят архе типовете, фолклора, героизма, или оралната история
44.Организация - на каква база са подредени материалите, и какви ефекти имат спрямо начина на възприемане
45.Оригиналност - какъв процент на съдържанието е оригинален, и как това влияе на оценяването на цялото
46.Възприемане- как атрибутите и механизмите на човешкото чувство и разум оцветяват процеса
47.Перспектива - от каква физическа или ментална позиция е създаден продукта, и кои са най ефектните точки за различните елементи и качества на възприемането
48.Планиране- каква роля оказват мисленето, организирането, и решенията
49.Точност - кои идеи, жестове, или аспекти трябва са манифестират в точен начин, и кои могат да бъдат повече откровени и приблизителни
50.Предпочитания - каква пропорция на качествата и избора е управляван или определян от личния афинитет или вкус
51.Процес - каква е последователността и природата на физическото или интелектуално случване което определя резултата
52.Пропорция - какво е относителното качество, размер, и важност на всеки аспект, с уважението към частите и цялото
53.Близост - какво влияние оказват другите близки елементи или участници, вътрешно с респект към получателя
54.Пулс - колко организацията включва правилно създаването на време и пространство, с постоянно влияние и пласиране на тежестта на събитията
55.Чистота - колко твърдения или привърженици към основния стил, идеи, традиции, методи са представени или необходими
56.Взаимовръзка / отношение - как материала , или организаторите на материала и изследователите си влияят един с друг
57.Повторение - какво се случва отново и отново, колко често, и с какво внимание или резултат
58.Репродукция - до къде се простира и как прецизно материала и характеристиките приличат да нещо от миналото
59.Резонанс - как ефектите на симпатичните вибрации играят роля за трансмисията от енергия и вдъхновение, вътрешно и със средата
60.Решение - как и кога балансът сам по себе си е достатъчен и може да започне отново нова страница
No comments:
Post a Comment