Pages

60 аспекта за композиция - Галина Борисова


60 аспекта за композиция - Галина Борисова


1.Абстракция - това което поне двама човека от едно общество са съгласни с неговото значение

2.Подходящ - колко прецизно и в каква пропорция на цялото е идеята и конструкцията на други инкорпорирани неща в продукта

3.Баланс - как качеството и другите важни съставни аспекти си партнират, отвътре и отвън на системата

4.Дишане - къде е редуването между напрежението и отпускането, вдишването и издишването

5.Център - в кои места, случки и идеи вниманието се връща към центъра

6.Съгласуване - как елементите въвличат основните физически и съзнателни връзки едни с други

7.Сътрудничество - ако има повече от един човек или елемент, как те си сътрудничат

8.Цвят - какви тонове, спектрални тонове основните комбинации създават, събуждат или провокират

9.Общество- каква част от хора са въвлечени и как разбират работата

10.Контекст - какви са обстоятелствата около създаването и възприемането на работата

11.Контраст - колко различно е едно нещо от друго

12.Контрол - колко стегнато може един резултат да е предопределен

13.Продължителност- как това се придвижва от идея до друга идея, от едно място на друго, от началото до края

14.Определение - означаването, описването и интерпретирането на дадена идея, действие, постъпка

15.Осъждане - до какво се отнасят отсъствията или съмненията на колебанието, и каква роля тази игра оказва на възможността за вдъхновение

16.Определение - как разграничаваме от всичко друго и ясно се изразяваме

17.Детайли- как изпъкват фини детайли и колко важни са за цялото

18.Гъстота, плътност - как много елементи се представят едновременно или приблизително близко в съответната област или в зададеното време

19.Развитие - какви промени във времето и пространството се появяват и как оказват ефект и се съгласуват

20.Разнообразие - каква степен на разнообразие се представя сред компонентите и какъв ефект това произвежда

21.Продължителност- как се съдържа времето от началото до края във всяка част и в цялото

22.Емоции - какви човешки чувства могат да се намерят в продукта или възприемат, колко важни са те за останалите съставни части

23.Наблягане - кои аспекти наблягат нашето внимание и как се постига това

24.Очаквания - дали основното положение се предсказва или влияе продължително на създателя или възприемателя

25.Фамилиарност - колко важно е да се въвлече или поддържа позната ситуация, идея, среда, или чувства

26.Функции - каква роля играе тази творба в света, и каква роля всеки от компонентите играе за продукта или за цялото

27.Честота - колко бързо и колко често случката в материала се появява

28.Откровеност - кое е дадено свободно

29.Жестове - как са организирани движенията в материала и каква форма или качество описват тези движения

30.Хумор - как фактори като усмихване, изненади, лекота , или наслада допринасят за работата

31.Имитация - до каква степен вътрешните елементи искат да изложат подобност сред самите тях, и до каква степен те излагат подобност сред външните модели

32.Хибридация - има ли някакво несъзнателно или съзнателно смесване на формите

33.Вдъхновение - как тази работа създава мотивираща енергия

34.Намерение - какви желания или резултат мотивират решението което определя натурата на процеса

35.Интуиция- какъв процент на творбата възниква спонтанно без логическо обяснение , и как този компонент в композицията си взаимодейства с интелектуалните компоненти

36.Интерпретация - как историята, личното мнение, емоциите, или уменията влияят на трансмисията, и се възприемат от оригиналното намерение или послание

37.Език - какви конвенции, правила, методи на организацията, или език разграничават тази комуникация от останалите, и кой разбира това

38.Ръководство- кой прави решенията

39.Лимит - какви ограничения помагат за фокусиране на изразяването

40.Логика - какви интелектуални парадигми или концептуални карти определят основата на взимането на решения

41.Спомени - каква е възможността за складиране, етикет, или изтриват близко или далечно минало и влияят за творбата или възприемането

42.Мистерия - до каква степен се отнася направеното към незнанието, колко съзнаването или не съзнаването на не познанието играят за концепцията и изпълнението, и колко е необходимо познанието или не познаването за оценяването

43.Митология - каква роля играят архе типовете, фолклора, героизма, или оралната история

44.Организация - на каква база са подредени материалите, и какви ефекти имат спрямо начина на възприемане

45.Оригиналност - какъв процент на съдържанието е оригинален, и как това влияе на оценяването на цялото

46.Възприемане- как атрибутите и механизмите на човешкото чувство и разум оцветяват процеса

47.Перспектива - от каква физическа или ментална позиция е създаден продукта, и кои са най ефектните точки за различните елементи и качества на възприемането

48.Планиране- каква роля оказват мисленето, организирането, и решенията

49.Точност - кои идеи, жестове, или аспекти трябва са манифестират в точен начин, и кои могат да бъдат повече откровени и приблизителни

50.Предпочитания - каква пропорция на качествата и избора е управляван или определян от личния афинитет или вкус

51.Процес - каква е последователността и природата на физическото или интелектуално случване което определя резултата

52.Пропорция - какво е относителното качество, размер, и важност на всеки аспект, с уважението към частите и цялото

53.Близост - какво влияние оказват другите близки елементи или участници, вътрешно с респект към получателя

54.Пулс - колко организацията включва правилно създаването на време и пространство, с постоянно влияние и пласиране на тежестта на събитията

55.Чистота - колко твърдения или привърженици към основния стил, идеи, традиции, методи са представени или необходими

56.Взаимовръзка / отношение - как материала , или организаторите на материала и изследователите си влияят един с друг

57.Повторение - какво се случва отново и отново, колко често, и с какво внимание или резултат

58.Репродукция - до къде се простира и как прецизно материала и характеристиките приличат да нещо от миналото

59.Резонанс - как ефектите на симпатичните вибрации играят роля за трансмисията от енергия и вдъхновение, вътрешно и със средата

60.Решение - как и кога балансът сам по себе си е достатъчен и може да започне отново нова страница

No comments: